Pelikán bude na trhu 15 rokov, čo sa od úplného začiatku najviac zmenilo?
Za všetko asi najviac hovorí technologický vývoj, ktorým si Pelikán za tie roky prešiel, množstvo zamestnancov a aj neustále zvyšujúci sa počet spokojných klientov. Výrazne sa zmenili podmienky v spolupráci s našimi partnermi – leteckými spoločnosťami, výrazne sa zmenila naša technológia, ale aj správanie klientov je dnes úplne odlišné. Začali sme ako letenkári a teraz sa veľmi sústreďujeme aj na dovolenky a naše krátke pobytové balíčky (tzv. citybreaky). Z maličkej firmy sa Pelikán mení na spoločnosť, ktorá už chvíľami pripomína korporáciu, a kde už dávno nefungujú iba jednotlivci, ale tímy ľudí. Je zaujímavé takýto vývoj pozorovať, ale zároveň je extrémne náročné tieto tímy motivovať, manažovať spoločnú komunikáciu, zvládať toľkých šikovných kolegov, z ktorých každý má tú „svoju hlavu“ a predstavu. Určite som sa zmenila za tých desať rokov aj ja a určite aj Patrik, ale najmä sa zmenil Pelikán.
Je väčší, vďaka šikovným ľudom aj šikovnejší. Vie robiť oveľa viac, ako len vyhľadávať jednoduché letenky. Vie kombinovať letenky rôznych dopravcov, aj nízkonákladové letenky s klasickými, vie nájsť parádne víkendové pobyty v mestách v Európe, ale aj klasické dovolenky nielen od slovenských a českých, ale aj od vychytených rakúskych a nemeckých touroperátorov. Najnovšie ho učíme, ako hľadať perfektné kombinácie viacerých letov, ktoré voláme “Multicity”, aby si klient mohol v rámci jednej cesty pozrieť aj 5 európskych miest. Učíme ho hľadať výhodné cesty okolo sveta, lebo naši klienti chcú veľa spoznávať a cestovať a my im to radi umožníme. Navyše už klientom radíme aj na našom cestovateľskom blogu Pelipecky.sk, Pelipecky.cz a repjegykiraly.hu. Pelikán sa zmenil z čistokrvného letenkára na cestovateľa, ktorý už hovorí nielen po slovensky a anglicky ale aj ďalšími 10 jazykmi. A ja verím, že sa spoločne s Pelikánom budeme aj naďalej učiť nové veci, aby sme ich vedeli potom rýchlo spoločne realizovať.