
Čo so zájazdom z minulého roka
1. July 2021
INDEX | Na riešenie stornovaných a neuskutočnených zájazdov vlani vláda zaviedla kompenzačné pravidlá vrátane takzvaných korona voucherov. Aké možnosti má klient podľa zákona? A ako sa s riešením tohto problému popasovali cestovné kancelárie?
Cestovný ruch má za sebou jedno z najnáročnejších období. Potvrdzujú to aj dáta Štatistického úradu SR, podľa ktorých slovenské cestovky pre pandémiu prišli vlani o 88 percent klientov. Kým v roku 2019 vycestovalo zo Slovenska do cudziny cez cestovné kancelárie 1,1 milióna ľudí, vlani ich bolo iba 128-tisíc. Cestovky začali rušiť zájazdy – bez storno poplatkov – takmer hneď po vypuknutí pandémie, najmä do Talianska, kde sa pandemická situácia zhoršovala doslova zo dňa na deň. K ďalšiemu zlomovému momentu došlo na konci leta, keď klienti hromadne stornovali zájazdy na september.
Ak sa chcete o tejto téme dozvedieť viac, určite odporúčame prečítať si celý článok z dielne magazínu INDEX.