Náš príbeh

Vážení cestujúci, pripútajte sa, štartujeme

3 zamestnanci
Táňa Ondrejková a Patrik Dragula zakladajú firmu Pelikán. Spočiatku sa firma zameriava výhradne na predaj leteniek, a to prostredníctvom globálneho rezervačného systému Galileo.
2004

Vlastný rezervačný systém

5 zamestnancov
Firma len s piatimi zamestnancami sa už na konci roka pýši vlastným rezervačným systémom. K letenkám a poisteniu pribúda predaj ubytovania.
2005

Prekročenie hraníc SR

18 zamestnancov
Už je nás 18 a rastieme aj za hranice Slovenska. Vstupujeme na český trh s portálom pelikan.cz a tento úspech neostáva bez povšimnutia. Táňa sa stáva podnikateľkou roka.
2006

Prvý pelikánsky rekord

25 zamestnancov
Pribúdajú inovatívne produkty. Cestujúci si už cez nás môžu žiadať o víza a rezervovať parkovanie na letisku. Podľa týždenníka Trend sa v roku 2007 predalo najviac leteniek na pravidelných linkách práve v Pelikáne.
2007

Maďarský trh a modernizácia

28 zamestnancov
Otvára sa ďalší trh, tentokrát v Maďarsku s portálom pelikan.hu. Modernizujú sa internetové servery a ponuka sa rozširuje o prenájom áut. Prichádza ďalšie významné ocenenie: 8. miesto v súťaží Deloitte Technology v kategórii Rising Star 2008 – najrýchlejšie rastúce hi-tech spoločnosti v Strednej a Východnej Európy.
2008

Poľsko, Rakúsko a pobytové balíky

123 zamestnancov
Pelikán prilieta k severným susedom do Poľska, kde vzniká flipo.pl. O rok neskôr sa zahniezdi aj v Rakúsku s flipo.at. Portfólio produktov sa rozširuje o pobytové balíky s letenkou, ubytovaním a stravou. Veľkou udalosťou je sťahovanie firmy do nových, väčších priestorov v historickom centre Bratislavy.
2012-2013

Ocenenie najzamestnávateľ roka

128 zamestnancov
Tento rok je jeden z najrušnejších. Pelikán berie pod svoje krídla letenky.sk a letenky.com. Stávame sa víťazom ankety najzamestnávateľ roka v oblasti cestovný ruch, gastronómia a hotelierstvo, ktorú každý rok vyhlasuje portál Profesia.
2015

Zvolen a mobilná verzia

138 zamestnancov
Otvárame pobočku vo Zvolene, kde je sústredený najmä zákaznícky servis. Po dlhých mesiacoch intenzívnej práce spúšťame dlho očakávanú mobilnú verziu nášho webu. Aj tento rok víťazíme v ankete najzamestnávateľ roka.
2017

Stále rastieme

157 zamestnancov
S počtom zamestnancov 170 by sme zaplnili všetky miesta v lietadle Boeing 737-400. Naše medzinárodné call centrum komunikuje v rôznych jazykoch – slovenskom, českom, maďarskom, nemeckom, poľskom. Spúšťame nový produkt – multicity letenky.
2018

15 rokov na trhu

190 zamestnancov
Pelikán oslavuje 15 rokov na trhu! Odštartovali sme narodeninovú kampaň #stacivyrazit. Spúšťame nové produkty ako premium travel, cestovanie pre mladých, či Pelipecky appka. Pripravujeme sa na expanziu do ďalších krajín.
2019

2020 pandémia

118 zamestnancov
Do života Pelikánu (ale aj celého sveta) náhle a nečakane vstupuje koronavírus a celosvetová pandémia. Všetky naše kampane a pôvodné plány sú stopnuté. Lety sa rušia, letiská sa zatvárajú, je zakázané cestovať. Pelikán (rovnako ako celý segment cestovného ruchu) bojuje o prežitie. Tímový duch Pelikáncov je však natoľko silný, že sa dokážu zomknúť a pracovať ako jeden. Kolegom zo zákazníckeho servisu, ktorí zažívajú extrémny nápor, sa snažia pomôcť ostatné oddelenia. Napriek tejto nepriaznivej situácii sme odvážni a ambiciózni a s leteckou spoločnosťou Air Explore štartujeme spoluprácu pri preprave cestujúcich do Chorvátska.
2020

Život ako na hojdačke

145 zamestnancov
Pelikán sa ako jediný z CEE stal hlavným mediálnym partnerom, v tom čase najväčšieho svetového podujatia, EXPO 2020 Dubai. Napriek pandémii sme do Dubaja poslali tisícky ľudí a Emiráty sa stávajú našou kľúčovou destináciou. Dva roky postihnuté pandémiou sú ako sínusoida. Na chvíľu sa opatrenia uvoľnia a ľudia sa rozcestujú. Potom prídu mesiace, kedy nie je možné vycestovať ani mimo svoj okres. Pelikán sa snaží sústrediť na iné segmenty v online svete. Našim klientom sa však aj naďalej snažíme poskytovať prvotriedne služby aj v oblasti cestovania. Pomáhame im v procese storna leteniek, sledujeme všetky zmeny zo strany leteckých spoločností a pandemické opatrenia v jednotlivých krajinách, ktorá sa často menia z hodiny na hodinu. Denne kvôli týmto informáciám navštívia Pelipecky 10 tisíce ľudí. Jedným sme si istí - ľudia sú hladní po cestovaní a keď sa to všetko skončí, rozletia sa do celého sveta.
2021

Vstávame z popola ešte silnejší

151 zamestnancov
Po turbulentných rokoch znovu vychádza slnko a naše predaje leteniek a dovoleniek opäť stúpajú. Pelikán naberá na sile aj v počte zamestnancov. Letenkový zákaznícky servis prechádza masívnou zmenou v oblasti vedenia, organizácie, procesov, či people manažmentu. Vzniká nové oddelenie Active Sales, ktorého úlohou je aktívne ponúkať a predávať naše cestovateľské produkty. Office v Bratislave sa sťahuje do nových, moderných priestorov pri Dunaji, ktoré sú hodné progresívnej a dynamickej firmy akou sme.
2022

Proces integrácie pokračuje, vzniká Elite Club

167 zamestnancov
Po úspešnom zavedení zmien na letenkovom zákazníckom servise, proces integrácie pokračuje aj na oddeleniach ticketingu, VIP a pobytov. Novou súčasťou zákazníckeho servisu sa stáva Elite Club, ktorý poskytuje servis tej najnáročnejšej cestovateľskej klientele. Veľkou novinkou je určite akvizícia cestovky Doubtour, čím sa naše portfólio rozšíruje o portály dubaj.sk a edubaj.cz. Na európsky trh prinášame ďalší unikátny produkt vo forme meniteľnej letenky, ktorú môže klient zmeniť bez udania dôvodu. Pelikán nezaostáva ani v najmodernejších technológiách a jeho „BFF“ sa pomaly ale isto stáva AI. Jej „služby“ postupne implementujeme aj do našich procesov. A to sa tento rok ešte neskončil, a ani my ani zďaleka nekončíme….
2023